Jakie auta skupujemy

Skup samochodówSkup samochodówOsobowe
Skup samochodówDostawcze
Skup samochodówUszkodzone
Skup samochodówBez przeglądu, OC
Skup samochodówDowolnej marki i modelu
Skup samochodówKażdego stanu technicznego
Skup samochodówPo 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

Skup samochodówSkup samochodówBezpłatna wycena
Skup samochodówDojazd do klienta
Skup samochodówGotówkę w 30min
Skup samochodówSzybką obsługę
Skup samochodówFormalności na miejscu
Skup samochodówWycenę telefoniczną
Skup samochodówCodziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać

 

Gorączka powraca

 

No dobrze, a co, gdy po uzupełnieniu płynu chłodniczego problem nie ustał i silnik dalej się przegrzewa? Wtedy mamy poważniejszy problem i udajemy się do mechanika. Co najczęściej jest problemem? Nieszczelność w układzie chłodzenia. Tę stosunkowo łatwo znaleźć, zerkając pod maskę. Ale może to być także efekt niesprawnego wentylatora, a ściślej włącznika termicznego, niezałączającego się przy określonych wartościach temperatur. Dlatego początkowo możemy zbadać, czy wentylator się uruchamia. Sprawdzamy też bezpiecznik obwodu jego zasilania. Jeżeli wentylator nie działa, możemy nawet - ale tylko awaryjnie! - podłączyć wentylator "na krótko", aby dojechać bezproblemowo do mechanika.

Poważniejszą awarią jest błędnie działająca pompa wody. Ignorowanie takiego stanu rzeczy może doprowadzić nawet do zerwania paska rozrządu i zdecydowanie droższej naprawy. Jednak w większości przypadków najczęstszym elementem, który odpowiada za nasze problemy, jest termostat. W tym przypadku zazwyczaj należy wymienić cały element. Ceny są zróżnicowane - od kilkudziesięciu złotych do kilkuset, w zależności od marki i modelu auta. To jednak jeszcze nie wszystko. Za przegrzewanie odpowiadać może również zapowietrzony układ chłodzenia, lub po prostu błędnie działająca jednostka zarządzająca układem zapłonu i zasilania.

 

Co sami możemy zrobić?

Drobne sposoby na polepszenie działania układu chłodzenia sprowadzają się także do usunięcia zanieczyszczeń z żeberek chłodnicy. Skontrolujmy ten element i oczyśćmy starannie zanieczyszczenia ograniczające przepływ powietrza przez chłodnicę. Czyszczenie możemy wykonać na dwa sposoby - pierwszy to przedmuchanie chłodnicy, pamiętając aby zawsze robić to od wewnątrz, czyli od strony silnika, drugi to po prostu jej przepłukanie. Najpewniejsze będzie jednak zastosowanie... obu sposobów po kolei. Zawsze jednak starajmy się nie uszkodzić żeber chłodnicy ani innych elementów. Jeżeli jednak uszkodzimy blaszki, bądź zwyczajnie były już wcześniej uszkodzone, pogięte, możemy je delikatnie naprostować zachowując przy tym jednak ostrożność.

Co jeszcze chłodzi nasz samochód w upały? Sporo ciepła podczas pracy silnika odbiera olej silnikowy, a ten oddaje ciepło miedzy innymi przez miskę silnikową (bądź chodnicę oleju). Dlatego warto też przed falą upałów porządnie wyczyścić oba te elementy.

Pamiętajmy, żeby w naszym samochodzie zawsze starać się mieć trzy niezbędne płyny - płyn chłodniczy, olej silnikowy, a nawet wodę destylowaną (do awaryjnego uzupełnienia akumulatora).