Co się stanie jeśli przegrzejemy silnik?
Skutki pracy motoru w zbyt wysokiej temperaturze mogą okazać się kosztowne. Możemy bowiem uszkodzić uszczelkę pod głowicą (to najczęstsze zadania mechaników w okresie letnim), może się zdarzyć też wykrzywienie głowicy lub nawet zniszczenie bloku silnika z pęknięciem włącznie. Wtedy koszt naprawy łatwo przewyższy pułap 5 tys. zł. Aby nie straszyć, można dodać, że równie dobrze z silnikiem... może nie stać się absolutnie nic złego.
Na koniec - jak uruchamiać samochód w upały. Nie tylko mrozy utrudniają życie jednostkom napędowym. Także okres letni jest nieprzychylny silnikom. Najwięcej problemów mają stare auta z motorami gaźnikowymi. Chodzi o fakt, iż paliwa parują. Najintensywniej benzyny, o wiele wolniej olej napędowy. Problem pojawia się w momencie, gdy w komorze, gdzie gromadzi się paliwo, panuje wysoka temperatura, wtedy paliwo może nawet w całości odparować, a to utrudni rozruch silnika. Receptą jest kilkukrotne użycie rozrusznika, aby zassać nową porcję płynu do instalacji paliwowej. Pamiętajmy, żeby rozrusznik nie działał dłużej niż kilkanaście sekund. Możemy przegrzać jego uzwojenia.
Najważniejsze to zapobiegać. I kontrolować, obserwujmy więc temperaturę cieczy tak, aby odpowiednio wcześnie zareagować, zamiast czekać na kłęby dymu spod maski, unieruchomienie auta i słony rachunek od mechanika.
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec