Strona 1 z 2
Serwisując samochód w autoryzowanym serwisie niedługo po jego zakupie, zazwyczaj ograniczamy się do wymian oleju i filtrów. Natomiast eksploatacja kilkuletniego auta oznacza znacznie bardziej zaawansowane operacje dokonywane przez mechanika. Zdecydowana większość kierowców tuż po upływie fabrycznej gwarancji rezygnuje z usług autoryzowanych stacji z uwagi na bardzo wysokie koszty wszelkich usług. Nawet błahe czynności mogą tu poważnie uszczuplić portfel. Sprawdźmy wobec tego, gdzie warto serwisować swój samochód po zakończeniu okresu ochronnego, przy okazji nie dając się oszukać nieuczciwemu warsztatowi niezależnemu.
Płacąc kilkadziesiąt, czy kilkaset tysięcy złotych za fabrycznie nowy samochód, poza samym skonfigurowanym z uwzględnieniem swoich potrzeb produktem, otrzymujemy jeszcze niemal stuprocentową pewność braku jakichkolwiek awarii przez pierwsze lata lub kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Musimy pamiętać także o pomocy serwisu, jeśli pojawią się jakiekolwiek defekty. Wówczas, przynajmniej teoretycznie, bez dodatkowych wydatków ASO usunie wszelkie usterki naszego auta w możliwie krótkim czasie. Co więcej, zastosowane zostaną nowe, oryginalne części zamienne. Niestety, ciąg dalszy korzystania z usług autoryzowanego serwisu oznacza poważne koszty obciążające rodzinny budżet. Nawet rutynowa wymiana oleju, filtrów, czy elementów układu hamulcowego z łatwością przekracza granicę tysiąca złotych. Na domiar złego, ASO najczęściej nie godzi się na montowanie części dostarczanych przez właściciela samochodu – uparcie stosując znacznie droższe części zamienne opatrzone logo producenta. W wielu przypadkach jakość wykonywanych usług nie przemawia za wysokimi cenami. Gdzie więc serwisować pojazd, aby nie narazić się za spore koszty?
Po zakończonej gwarancji producenckiej większość kierowców decyduje się na korzystanie z usług niezależnych warsztatów. W tym miejscu pojawia się problem natury decyzyjnej: korzystać z sieciowego warsztatu, czy też znaleźć inny niezależny warsztat. W przypadku sieciowych warsztatów możemy wręcz dowolnie wybierać pory odstawienia i odbioru auta, korzystając nawet z nocnych godzin. Ogromną zaletą takowych serwisów jest stałość cen oraz bardzo jasne zasady dokonywania napraw i naliczania opłat. Klient ma możliwość dostarczenia zakupionych przez siebie części lub skorzystania z oferty punktu serwisowego - decyduje klient. Możemy liczyć także na fachową pomoc doradcy, jak również korzystać z poczekalni. Kłopot jednak w tym, że i w tym przypadku zdarzają się niezbyt kompetentni pracownicy. Niestety, sieciowe serwisy nie specjalizują się w naprawach żadnej konkretnej marki. Nic więc dziwnego, że ich pracownicy nie znają się dobrze na żadnej z nich, co oznacza niską jakość i fachowość dokonywanych przez nich napraw. Po kolejnej wizycie w warsztacie danej sieci otrzymujemy pewien z góry ustalony rabat, korzystać możemy z niego w każdym serwisie danej sieci w kraju.
Wielu kierowców doceni także kompleksowy zakres oferowanych usług. Jeśli nie mamy możliwości czasowej odstawienia auta do serwisu na określoną godzinę, możemy poprosić doradcę o wysłanie pracownika, który zgłosi się po pojazd w umówione miejsce. Podobnie może wyglądać odbiór samochodu po dokonanej naprawie – w takich wypadkach niemal zawsze otrzymujemy dokładnie umyty i wysprzątany pojazd. Zdecydowana większość sieciowych serwisów oferuje kompleksową obsługę. Poza mechaniką, naprawimy w nich elektrykę, a nawet odbudujemy auto po kolizji. Tak więc w jednym miejscu usuwane są wszelkie defekty naszego samochodu.
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec