Strona 1 z 3
Polscy kierowcy mający obowiązek wykupienia ubezpieczenia OC, rzadko kiedy o swojej polisie wiedzą wszystko. Poniżej dziesięć faktów, o których z reguły na co dzień kierowcy nie pamiętają.Wiedza właścicieli samochodów o ubezpieczeniach OC bardzo często zaczyna i kończy się na świadomości, że polisa jest obowiązkowa (zgodnie z zapisami ustawy) i stanowi zabezpieczenie finansowe, gdy spowoduje się wypadek lub kolizję drogową.
W telegraficznym skrócie można oczywiście w ten sposób scharakteryzować zakres ochrony, ale w rzeczywistości pojęcie „OC posiadaczy pojazdów mechanicznych” jest o wiele bardziej pojemne.
– Z pewnością o OC warto wiedzieć więcej niż tylko tych parę podstawowych informacji, zwłaszcza jeśli w planach mamy kupno/sprzedaż samochodu, wyjazd za granicę, zamierzamy oszczędzić na obowiązkowej składce lub po prostu chcemy wiedzieć za co dokładnie płacimy. Im bardziej zagłębimy się w szczegóły, tym więcej korzyści możemy z tego wynieść – mówi Bartłomiej Behnke z porównywarki ubezpieczeń www.superpolisa.pl.
Poniżej znajduje się lista 10 informacji, o które warto rozszerzyć swoją wiedzę na temat posiadanego ubezpieczenia OC.
1. Poszkodowany w wypadku ma 3 lata na zgłoszenie szkody
Poszkodowany kierowca może zgłosić się do ubezpieczyciela w każdej chwili, jednak nie później niż po upływie 3 lat od momentu, w którym dowiedział się o zdarzeniu i nie później niż 10 lat od samego powstania szkody (chyba że powstała ona w wyniku przestępstwa, wówczas okres przedawnienia to 20 lat). Jednak na pewno warto jak najszybciej kontaktować się z ubezpieczycielem. To usprawnia proces likwidacji szkody, ułatwia zadanie rzeczoznawcom i pozwala oczywiście szybko otrzymać odszkodowanie (ubezpieczyciel ma na wypłatę 30 dni, chyba że w tym terminie nie udało mu się wyjaśnić wszystkich okoliczności zdarzenia).
2. Dzięki BLS-owi ważna jest i cena, i obsługa klienta
Część ubezpieczycieli działa w tzw. systemu bezpośredniej likwidacji szkód (BLS). Umożliwia on poszkodowanym kierowcom zgłoszenie wypadku lub kolizji w swoim towarzystwie, a nie w firmie, która ubezpieczyła sprawcę zdarzenia. Oznacza to, że wybierając dla siebie ubezpieczenie warto kierować się nie tylko ceną u danego ubezpieczyciela (jak było do tej pory), lecz zwracać także uwagę na jakość oferowanej przez niego obsługi klienta po zgłoszeniu szkody. W ocenie tego pomocne mogą okazać się publikowane cyklicznie raporty Rzecznika Ubezpieczonych.
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec