Jakie auta skupujemy

  • Skup samochodówOsobowe
  • Dostawcze
  • Uszkodzone
  • Bez przeglądu, OC
  • Dowolnej marki i modelu
  • Każdego stanu technicznego
  • Po 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

  • Bezpłatna wycenaSkup samochodów
  • Dojazd do klienta
  • Gotówkę w 30min
  • Szybką obsługę
  • Formalności na miejscu
  • Wycenę telefoniczną
  • Codziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać

Parkowanie samochodu z założenia każdy kierowca powinien mieć opanowane do perfekcji. Jednak rzeczywistość jest zupełnie inna. Już sama ocena, czy wolne miejsce między zaparkowanymi autami wystarczy, sprawia problemy. A to dopiero wierzchołek góry lodowej, ponieważ później trzeba jeszcze zaparkować. W tym momencie zaczynają się schody…

Manewrowanie

Na kursie prawa jazdy kandydatów na kierowców uczy się poprawnego wykonywania manewru parkowania. Chodzi przede wszystkim o to, aby ustawić pojazd równolegle albo prostopadle do krawężnika. Niestety, obserwując to, co dzieje się na parkingach, można wysnuć wniosek, że cała zdobyta wiedza i praktyka idą w las.

Jest jeszcze kwestia odległości, jaką pozostawia się przy parkowaniu równoległym. Obserwując sytuację parkingową, często można stwierdzić, że gdyby nieco ciaśniej zaparkować, to zmieściłby się jeszcze jeden samochód i bez większych problemów każdy byłby w stanie wyjechać. Niestety, tak się nie dzieje, a pomiędzy samochodami bez kłopotu zaparkowałby Smart.

Kolejna sprawa to manewrowanie albo zawracanie. Trudności byłyby zrozumiałe w przypadku limuzyny o długości przekraczającej 5 m. Tymczasem największe problemy mają ludzie w małych miejskich autkach pokroju Volkswagena Up! Sporo jeżdżę po mieście i często widzę, że kierowcy mają kłopoty z manewrowaniem przez niewłaściwą pozycję za kierownicą (kierowca siedzi zbyt blisko, przez co kierownica staje się niemal częścią jego ciała), brak wyobraźni przestrzennej i wręcz beznadziejne wyczucie pojazdu, którym się poruszają.

Ultradźwiękowe czujniki parkowania

Na szczęście firmy handlujące akcesoriami do samochodów i koncerny motoryzacyjne przychodzą nam z pomocą, oferując sprzęt ułatwiający parkowanie. Najprostszym i najpowszechniej stosowanym są czujniki parkowania. Ich działanie polega na pomiarze czasu powrotu fali ultradźwiękowej emitowanej przez sensor. Kierowca jest informowany sygnałem dźwiękowym o zmiennej częstotliwości i w niektórych pojazdach również graficznie. Występowanie coraz intensywniejszych sygnałów oznacza zbliżanie się do przeszkody. Dźwięk ciągły oznacza, że jesteśmy na tyle blisko, że nie powinniśmy cofać dalej (zostało około 10 cm wolnego miejsca).

Czujnik ultradźwiękowy składa się z płytki piezoelektrycznej, której zadaniem jest przetwarzanie energii elektrycznej na mechaniczną i na odwrót. Kolejnym elementem jest przepona. Przekształca ona drgania płytki piezolelektrycznej na sygnały ultradźwiękowe. Oczywiście są też wodoszczelne złącza elektryczne.
Zestaw składa się z:
· jednostki centralnej,
· wyświetlacza z wmontowanym głośnikiem lub samego głośnika,
· czujników ultradźwiękowych 3–8 sztuk (przeważnie komplet zawiera 4 sensory),
· przewodów montażowych.

Czujniki parkowania włączają się przeważnie po wrzuceniu biegu wstecznego. Dotyczy to wyłącznie sensorów tylnych. Taki układ coraz częściej jest stosowany również z przodu. Przedni zestaw włącza się przyciskiem albo jest on aktywny do pewnej prędkości. Po jej przekroczeniu następuje automatyczne wyłączenie czujników.

Usterki aut

Skup samochodówSkup samochodówAlternatora
Skup samochodówAkumulatora
Skup samochodówZawieszenia
Skup samochodówElektryczne
Skup samochodówChłodzenia
Skup samochodów...i inne usterki

Dowiedz się jak naprawić

Kupimy każdy samochód