Strona 2 z 2
Do pierwszych objawów niesprawności układu hamulcowego można zaliczyć m.in. zapalenie się jednej z wielu kontrolek układu hamulcowego. W zależności od modelu samochodu, uaktywnienie się tego elementu może oznaczać konieczność dolania płynu hamulcowego, wymiany klocków i/lub tarcz, czy też nieszczelność tego układu. Za niepokojące zjawisko należy także uznać ewentualne metaliczne dźwięki, pojawiające się podczas hamowania, wszelkie zgrzyt czy piski. Niepokoić powinny również objawy takie jak drżenia i wibracje podczas hamowania.
Do wizyty w warsztacie powinna także skłaniać dłuższa niż dotychczas droga hamowania pojazdu, czy też charakterystyczne „ściąganie” pojazdu w jedną stronę podczas procesu hamowania. Brak, lub mniejszy niż dotychczas opór pedału hamulca przy jego naciskaniu stanowi kolejny sygnał, że układ hamulcowy samochodu nie jest w pełni sprawny. Specjaliści podkreślają, że ewentualne interwencje związane z układem hamulcowym – powinny odbywać się w porozumieniu z wykwalifikowanymi mechanikami.
– Kierowcom bardzo często wydaje się, że niektóre naprawy nie są trudne i nie wymagają pomocy wykwalifikowanych specjalistów. Należy jednak pamiętać, że nawet „zwykła” i „prosta” wymiana klocków hamulcowych to nie tylko działanie ograniczające się do jednej czynności. Podczas takiego serwisu koniecznie trzeba zweryfikować bowiem pozostałe elementy układy hamulcowego, takie, jak tarcza hamulcowa, zacisk, piasta, przewody i inne. Tylko taki całościowy serwis może nam zapewnić bezpieczeństwo tego układu w warunkach drogowych.
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec