Jakie auta skupujemy

  • Skup samochodówOsobowe
  • Dostawcze
  • Uszkodzone
  • Bez przeglądu, OC
  • Dowolnej marki i modelu
  • Każdego stanu technicznego
  • Po 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

  • Bezpłatna wycenaSkup samochodów
  • Dojazd do klienta
  • Gotówkę w 30min
  • Szybką obsługę
  • Formalności na miejscu
  • Wycenę telefoniczną
  • Codziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać


Płyn chłodniczy – wybór płynu chłodzącego także najlepiej poprzedzić lekturą instrukcji obsługi samochodu. Co prawda dopuszcza się możliwość mieszania płynów, ale lepiej tego nie robić. Jeśli niezbędna jest dolewka, lepiej dolać wody niż innego płynu chłodzącego. Poziom płynu określamy na miarce zbiorniczka.

Pamiętać należy, żeby pomiaru cieczy nie robić, gdy silnik jest gorący. Jej objętość wzrasta wraz ze wzrostem temperatury, a odkręcanie korka wlewu spowoduje, że płyn wytryśnie i może nas poparzyć. Poziom płynu powinien utrzymywać się pomiędzy poziomem minimalnym a maksymalnym. Jeśli będziemy chcieli zmienić płyn, powinniśmy przepłukać układ chłodzenia. Brak płynu będzie szczególnie ryzykowny latem, kiedy to może doprowadzić do przegrzania silnika, a zimą będziemy narażeni na chłód w samochodzie.

Płyn do spryskiwaczy - w tym przypadku dolewamy odpowiedni płyn w zależności pory roku. Płyn do spryskiwaczy letni, posłuży w ciepłe dni, kiedy duża ilość owadów utrudnia pozbycie się ich z szyby auta, a dodatkowy zapach płynu np: jabłkowy, poprawi uczucie świeżości w aucie. W lecie można też dolewać wody destylowanej. Ważne jest, aby stale nie wlewać "wody z kranu", gdyż z czasem możemy w ten sposób zakamienić układ, szczególnie dysze spryskiwaczy. Płyn do spryskiwaczy zimowy, powinien być stosowany, gdy temperatura spada poniżej 5*C. Ale najważniejszą jego cechą jest temperatura krystalizacji (zamarzania). W przypadku srogich zim, taki płyn powinien wytrzymać temperaturę poniżej -20*C. Jeśli zastosujemy zwykłą wodę, letni płyn do spryskiwaczy lub słabej jakości zimowy płyn do spryskiwaczy, uszkodzimy przewody doprowadzające płyn i pompkę spryskiwacza spowodowane rozerwaniem przez mróz.

Czynnik chłodniczy do klimatyzacji - W obecnych systemach klimatyzacji producenci stosują czynnik chłodniczy o oznaczenie R134a. Oprócz tego, że stanowi on swoisty wymiennik ciepła, stanowi on istotny element w prawidłowym smarowaniu sprężarki klimatyzacji. Specjalny olej wykorzystywany w tym celu jest transportowany właśnie przez czynnik chłodniczy.

Firmy zajmujące się naprawą i konserwacją samochodowych układów klimatyzacji zalecają uzupełnienie czynnika chłodniczego nie rzadziej niż raz na 2 lata. Twierdzą, że nawet w szczelnych układach ubytek czynnika kształtuje się na poziomie od 10 do 20% rocznie i dlatego trzeba go sukcesywnie uzupełniać.

Warto jednak pamiętać, że nie zawsze ten ubytek jest tak duży. Wiele osób nie uzupełnia w ogóle czynnika chłodniczego w swoim samochodzie i to przez okres nawet 10 lat. Wszystko tak naprawdę zależy od dwóch rzeczy : jakości układu klimatyzacji i uczciwości osoby, która ją serwisuje.

Według specjalistów zajmujących klimatyzacją ubytki czynnika chłodniczego następują w miejscu gumowych uszczelnieniem układu. Prawda jest taka, że żadnej gumy w takich układach nie ma, bowiem w tego typu systemach korzysta się co najwyżej z tworzyw sztucznych, takich jak np. kauczuk izoprenowy (a to zupełnie co innego niż wspomniana guma). W rezultacie klient bardzo często jest celowo wprowadzany w błąd i informowany o nieprawdziwym zużyciu czynnika w swoim aucie. Co więcej, nie otrzymuje bardzo często żadnego pisemnego potwierdzenia o tym ile czynnika maszyna uzupełniła w układzie klimatyzacji i często jest zbywany nieracjonalnymi argumentami o tym, że automat nie był w stanie zmierzyć masy czynnika jaką dostarczył do obiegu…To oczywiście nieprawda i mamy prawo żądać stosowanego potwierdzenia na temat zakresu wykonanej usługi.

Usterki aut

Skup samochodówSkup samochodówAlternatora
Skup samochodówAkumulatora
Skup samochodówZawieszenia
Skup samochodówElektryczne
Skup samochodówChłodzenia
Skup samochodów...i inne usterki

Dowiedz się jak naprawić

Kupimy każdy samochód