Jakie auta skupujemy

Skup samochodówSkup samochodówOsobowe
Skup samochodówDostawcze
Skup samochodówUszkodzone
Skup samochodówBez przeglądu, OC
Skup samochodówDowolnej marki i modelu
Skup samochodówKażdego stanu technicznego
Skup samochodówPo 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

Skup samochodówSkup samochodówBezpłatna wycena
Skup samochodówDojazd do klienta
Skup samochodówGotówkę w 30min
Skup samochodówSzybką obsługę
Skup samochodówFormalności na miejscu
Skup samochodówWycenę telefoniczną
Skup samochodówCodziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać


Skład spalin

Wbrew obiegowym opiniom badanie składu spalin w SKP nie jest bardzo restrykcyjne, często nie jest w stanie wykryć uszkodzenia, lub braku katalizatora, albo innego podzespołu służącego do oczyszczania spalin. Problemy zazwyczaj pojawiają się w przypadku wyeksploatowanych silników z zapłonem iskrowym (benzynowych), w których spalana jest duża ilość oleju silnikowego. Badanie okazuje się łagodniejsze dla zużytych silników z zapłonem samoczynnym (Diesla), które po rozgrzaniu uszczelniają się na tyle, że nie powodują dymienia. Usunięcie katalizatora, lub filtra cząstek stałych jest niezgodne z przepisami i jeśli zostanie wykryte skutkuje niezaliczeniem badania technicznego.

Identyfikacja pojazdu

Oprócz stanu technicznego pojazdu podczas badania dokonywana jest identyfikacja pojazdu. Polega ona na odczytaniu numeru VIN i sprawdzeniu go z dowodem rejestracyjnym. Numer ten musi być czytelny. Kolejnym elementem jest sprawdzenie czytelności i poprawności tablic rejestracyjnych oraz naklejki kontrolnej nanoszonej na przednią szybę. Muszą one być kompletne i czytelne.

Dodatkowe elementy – też istotne

Posiadanie samochodu z instalacją LPG to spore oszczędności w codziennej eksploatacji, ale też dodatkowe koszty związane m.in. z badaniem technicznym (162 zł). Potrzebne jest jeszcze zaświadczenie potwierdzające dopuszczenie butli LPG do użytkowania, które trzeba okazywać podczas każdego badania. Jest ono wydawane na okres 10 lat, ale bez niego pojazd nie przejdzie badania technicznego. Jeśli więc kupiliśmy samochód z instalacją bez takiego dokumentu, czeka nas konieczność wyrobienia duplikatu, lub wymiana butli na nową.

Po zamontowaniu haka holowniczego należy udać się do SKP w celu przeprowadzenia kontroli. Hak musi posiadać tabliczkę znamionową z numerem homologacji. Badanie jest jednorazowe, a jego koszt to 35 zł. Po wbiciu adnotacji do dowodu rejestracyjnego dodatkowe kontrole haka nie będą już przeprowadzane. Jeśli w pojeździe zamontowana jest blokada alkoholowa, kierowca musi posiadać dokument potwierdzający kalibrację urządzenia. Jest on wystawiany na okres 12 miesięcy. Badanie techniczne może być zaliczone jedynie po okazaniu ważnego dokumentu.

Podsumowanie

Kluczowe dla pozytywnego przejścia przez badanie techniczne jest utrzymywanie pojazdu we właściwym stanie technicznym. Kierowcy regularnie serwisujący swoje samochody rzadziej mają problemy z zaliczeniem obowiązkowych badań. Większość usterek jest bowiem wyłapywana przez mechaników podczas przeglądów okresowych i usuwana na bieżąco. W takich wypadkach wizyta w SKP jest zazwyczaj formalnością.