Jakie auta skupujemy

Skup samochodówSkup samochodówOsobowe
Skup samochodówDostawcze
Skup samochodówUszkodzone
Skup samochodówBez przeglądu, OC
Skup samochodówDowolnej marki i modelu
Skup samochodówKażdego stanu technicznego
Skup samochodówPo 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

Skup samochodówSkup samochodówBezpłatna wycena
Skup samochodówDojazd do klienta
Skup samochodówGotówkę w 30min
Skup samochodówSzybką obsługę
Skup samochodówFormalności na miejscu
Skup samochodówWycenę telefoniczną
Skup samochodówCodziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać

Jaką awarię zwiastuje zapalona kontrolka ładowania? Czy o tym samym problemie informuje migocząca kontrolka ładowania? Jak sobie poradzić w takiej sytuacji?

Świecąca lub migająca kontrolka ładowania zwiastuje dość poważną awarię, dotyczącą alternatora. Brak prądu w samochodzie może sprawić, że auto zatrzyma się na drodze i nie pozostanie nic innego, jak wezwanie lawety.

Kilka słów o samochodowej instalacji elektrycznej

Instalacja elektryczna w samochodzie dzieli się na cztery podstawowe elementy: źródła prądu, odbiorniki, wiązki przewodów oraz elementy instalacyjne.
Do źródeł prądu zaliczamy akumulator oraz alternator. Akumulator samochodowy ma za zadanie gromadzenie prądu, natomiast alternator jest odpowiedzialny za ładowanie akumulatora. Alternator ma charakterystyczny wygląd, przypominający silnik elektryczny. Urządzenie to jest zbudowane ze stalowego stojana (izolowanej, stalowej ramki) z trzema uzwojeniami, wirnika (elektromagnesu) oraz szczotek i pierścieni ślizgowych. Alternator jest napędzany paskiem wieloklinowym, który przekazuje napęd z wału korbowego silnika. Warto pamiętać o terminowej wymianie paska, której należy dokonywać mniej więcej co 30-50 tys. km przebiegu i zawsze, kiedy zostanie on zaolejony.

Druga grupa to odbiorniki. Lista odbiorników jest bardzo długa. Bardzo dużych ilości prądu wymaga rozrusznik, który w autach z silnikami wysokoprężnymi musi być mocniejszy. Prądu potrzebują elementy układu zapłonowego w autach z silnikami benzynowymi, takie jak cewki zapłonowe i świece zapłonowe. W pojazdach z silnikami wysokoprężnymi prąd jest niezbędny do działania świec żarowych, które podgrzewają komorę spalania. Prąd jest konieczny również do zasilania oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego, komputerów m In ECU, czujników, a także systemów wyposażenia kabiny, od wyświetlaczy poprzez audio aż po elektrycznie sterowane szyby.

Trzecia grupa obejmuje przewody, które są pogrupowane w wiązki.

Czwarta grupa to elementy instalacyjne, takie jak złącza, bezpieczniki, kostki, przekaźniki itd.

Teraz, kiedy wiemy, jak w uproszczeniu wygląda układ elektryczny, przyjrzymy się bliżej awariom, których wyznacznikiem jest migotanie lub stałe świecenie się kontrolki ładowania.