Jakie auta skupujemy

Skup samochodówSkup samochodówOsobowe
Skup samochodówDostawcze
Skup samochodówUszkodzone
Skup samochodówBez przeglądu, OC
Skup samochodówDowolnej marki i modelu
Skup samochodówKażdego stanu technicznego
Skup samochodówPo 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

Skup samochodówSkup samochodówBezpłatna wycena
Skup samochodówDojazd do klienta
Skup samochodówGotówkę w 30min
Skup samochodówSzybką obsługę
Skup samochodówFormalności na miejscu
Skup samochodówWycenę telefoniczną
Skup samochodówCodziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać


Kontrolka ładowania migocze

Kiedy kontrolka ładowania migocze, powodem są uszkodzone (mocno zużyte) szczotki alternatora albo szczotki i pierścienie ślizgowe komutatora. Ładowanie akumulatora jest realizowane z przerwami.

Jak sobie poradzić w tym przypadku? Pierwsze rozwiązanie to montaż nowego alternatora. Alternator dobiera się do konkretnego modelu samochodu, rocznika i wersji silnikowej. Na aukcjach internetowych można znaleźć wiele tańszych zamienników, warto wybierać te o porównywalnej jakości. Te najtańsze nie będą niestety gwarantowały długiego czasu eksploatacji.

Przy okazji wymiany alternatora powinno się od razu wymienić napędzający go pasek wieloklinowy (najtańsze kosztują ok. 30 zł, wystarczą na 30 tys. km przebiegu).

Nawet w przypadku zamiennika cena alternatora może być wysoka i w przypadku niektórych aut wynieść kilkaset złotych. Taniej (od 120 do 250 zł w przypadku popularnych modeli aut) można kupić też alternatory fabrycznie zregenerowane.

Niektórzy kierowcy decydują się także na naprawę alternatora – samodzielną lub przeprowadzoną w wyspecjalizowanym warsztacie. Polega ona na wymianie uszkodzonych szczotek, co nie jest zbyt skomplikowanym procesem. Szczotki są zamontowane po przeciwnej stronie koła pasowego alternatora, które jest napędzane przez pasek wieloklinowy. Znajdują się one w uchwycie wykonanym z materiału izolacyjnego zamocowanego za pomocą szpilek albo śrub do obudowy alternatora.

Przed zleceniem wykonania usługi warto dokładnie sprawdzić, jaka jest jej cena. Może się bowiem okazać, że bardziej opłacalne będzie dołożenie kilkudziesięciu złotych na nowy zamiennik. Do tego warto pamiętać, że jeśli zużyciu uległy także pierścienie ślizgowe komutatora (przełącznika umieszczonego na wirniku), to cała wymiana szczotek na nic się nie zda i po krótkim czasie znów dojdzie do awarii alternatora.

Kontrolka ładowania świeci przez cały czas

W tym przypadku trzeba postarać się dojechać jak najkrótszą drogą do domu lub do najbliższego warsztatu. Świecąca się kontrolka ładowania ostrzega o tym, że akumulator nie jest w ogóle ładowany przez alternator. Auto może zatem korzystać tylko z prądu, jaki jest zgromadzony w akumulatorze.

W tym przypadku powodem awarii może być uszkodzony stojan alternatora. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana alternatora na nowy.

Może też zdarzyć się sytuacja, w której doszło do pęknięcia mocno zużytego albo zaolejonego paska wieloklinowego. Wówczas wystarczy wymienić go na nowy.

Sam pasek może być sprawny, ale awarii mógł ulec napinacz paska wieloklinowego. O ile sam pasek jest dość tani, to napinacz będzie od niego kilkakrotnie droższy. W przypadku wymiany paska koniecznie trzeba znać jego przebieg (napędza on kilka urządzeń, nie tylko alternator). W niektórych autach potrzebny jest też specjalny klucz do odkręcenia napinacza. Nie da rady tego zrobić przy pomocy kluczy uniwersalnych.

Awaria może być też spowodowana uszkodzonym przewodem obwodu ładowania albo regulatorem napięcia. Nowy regulator napięcia do popularnych modeli aut można kupić już za około 30 złotych i mniej.

Alternator to pokładowa elektrownia, zapewniająca sprawne działanie silnika i szeregu systemów znajdujących się w samochodzie. Warto szybko reagować na jego uszkodzenia.