Jakie auta skupujemy

Skup samochodówSkup samochodówOsobowe
Skup samochodówDostawcze
Skup samochodówUszkodzone
Skup samochodówBez przeglądu, OC
Skup samochodówDowolnej marki i modelu
Skup samochodówKażdego stanu technicznego
Skup samochodówPo 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

Skup samochodówSkup samochodówBezpłatna wycena
Skup samochodówDojazd do klienta
Skup samochodówGotówkę w 30min
Skup samochodówSzybką obsługę
Skup samochodówFormalności na miejscu
Skup samochodówWycenę telefoniczną
Skup samochodówCodziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać

Tarcze hamulcowe i klocki hamulcowe pełnią niezwykle ważną funkcję w układzie hamulcowym. To dzięki nim możliwe jest zmniejszenie prędkości i całkowite zatrzymanie samochodu w odpowiednim miejscu. Niestety, czasami po wymianie tarcz i klocków zdarzają się problemy.

W odpowiednio eksploatowanym samochodzie dobre tarcze hamulcowe powinny wytrzymać 120 tys. km przebiegu. Dobre klocki hamulcowe mogą wytrzymać 60-70 tys. km, a produkty niższej jakości – około 30-40 tys. km przebiegu. Poza samą wymianą tarcz i klocków kierowca musi też pamiętać o tym, aby wymieniać płyn hamulcowy co dwa lata, a także kontrolować stan zacisków hamulcowych oraz elastycznych, gumowych przewodów hamulcowych.

W przypadku tarcz i klocków hamulcowych bardzo wiele zależy od sposobu eksploatacji auta. Sportowa jazda, wjeżdżanie z rozgrzanymi hamulcami w kałuże, korzystanie z pojazdu przede wszystkim w mieście, gdzie ciągle się hamuje, jazda autem w górach – to wszystko ma wpływ na przyspieszone zużycie tarcz oraz klocków hamulcowych. Wszystkie elementy układu hamulcowego w razie awarii wymienia się na nowe, dobrane zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Nowe tarcze hamulcowe w dobrej cenie, nowe klocki hamulcowe, płyn hamulcowy, a także elastyczne gumowe przewody hamulcowe – to wszystko można kupić w atrakcyjnych cenach na aukcjach internetowych. Regeneracja bywa opłacalna jedynie w przypadku pompy hamulcowej, ale obecnie można znaleźć nowe pompy hamulcowe w bardzo atrakcyjnych cenach.

Jak działa hamowanie w praktyce? Jak wygląda współpraca pomiędzy tarczą a klockiem?

Po naciśnięciu pedału hamulca tłok pompy hamulcowej pompuje płyn hamulcowy. Jego ciśnienie jest zwiększane przez podciśnieniowe układy wspomagania. Płyn porusza się w sztywnych, a potem w elastycznych przewodach hamulcowych i dochodzi do zacisków hamulcowych. Tutaj jego nacisk powoduje wypchnięcie tłoczków hamulcowych. Dociskają one klocki do tarczy hamulcowej. Okładzina cierna klocka trze o powierzchnię roboczą tarczy. Tarcie, zależne od siły nacisku, powoduje zmniejszenie prędkości albo całkowite zatrzymanie samochodu. Dodatkowo w czasie hamowania wytwarza się ciepło na skutek tarcia.