Jakie auta skupujemy

Skup samochodówSkup samochodówOsobowe
Skup samochodówDostawcze
Skup samochodówUszkodzone
Skup samochodówBez przeglądu, OC
Skup samochodówDowolnej marki i modelu
Skup samochodówKażdego stanu technicznego
Skup samochodówPo 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

Skup samochodówSkup samochodówBezpłatna wycena
Skup samochodówDojazd do klienta
Skup samochodówGotówkę w 30min
Skup samochodówSzybką obsługę
Skup samochodówFormalności na miejscu
Skup samochodówWycenę telefoniczną
Skup samochodówCodziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać


Problemy po wymianie tarcz i klocków

Każdy kierowca oczekuje, że po zakupie odpowiednich tarcz i klocków oraz ich montażu problemy z niewłaściwym działaniem układu hamulcowego znikną. Nie zawsze tak jest.
Zła współpraca pomiędzy tarczami i klockami. Po kilkunastu hamowaniach klocki powinny dotrzeć się i zacząć odpowiednio współpracować z tarczą. Ale nie zawsze tak się dzieje. Wystarczy, że kierowca zakupił najtańsze, zbyt twarde klocki hamulcowe, które w czasie hamowania hałasują (piszczą) i dodatkowo rysują powierzchnię roboczą tarczy hamulcowej oraz doprowadzają do jej przyspieszonego zużycia. Powodem są okładziny cierne niskiej jakości na klockach.

Kiedy auto po wymianie tarcz i klocków w czasie hamowania ściąga w jedną stronę, powodem może być niewłaściwy montaż. Mechanik albo kierowca, jeśli sam montował klocki, niewłaściwie (zbyt słabo) dokręcił śruby prowadników zacisku hamulcowego. Być może mechanik nie dopatrzył, że w układzie dochodzi do wycieku płynu hamulcowego z uszkodzonego cylinderka.

Czasami po wymianie tarcz i klocków hamulcowych może pojawić się problem z drganiami koła kierownicy i pedału hamulca. Co jest tego przyczyną? Problem jest najczęściej spowodowany biciem tarczy hamulcowej. Jak to możliwe, że fabrycznie nowa tarcza hamulcowa, dopiero co zamontowana, może zacząć bić? Do takiej sytuacji dochodzi, jeśli mechanik nie oczyścił piasty koła z rdzy przed montażem tarczy.

Bardzo ważne jest także odpowiednie przykręcenie śruby pozycjonującej tarczę (jej zadaniem nie jest mocowanie tarczy, a jedynie zapewnienie jej odpowiedniego, stałego ustawienia wobec piasty koła). Zbyt silne dokręcenie śruby pozycjonującej powoduje w krótkim czasie odkształcenie na styku tarczy oraz piasty. Po naciśnięciu hamulca i przybliżeniu się okładziny ciernej klocka do tarczy odkształcenie uderza w klocek, powodując bicie, odczuwalne na pedale hamulca.

Wyjątkowo niechlujny montaż albo montaż w mocno zanieczyszczonym garażu może być także przyczyną zaolejenia okładzin klocków hamulcowych (zabrudzenia ich olejem silnikowym, płynem hamulcowym, smarem itd.). To z kolei powoduje bardzo niską skuteczność hamowania.

Sprawny układ hamulcowy to gwarancja bezpieczeństwa na drodze. Każdy kierowca powinien jak najszybciej reagować na wszelkie jego uszkodzenia. Nawet wtedy, gdy auto kilka dni wcześniej wyjechało z warsztatu.