Jakie auta skupujemy

  • Skup samochodówOsobowe
  • Dostawcze
  • Uszkodzone
  • Bez przeglądu, OC
  • Dowolnej marki i modelu
  • Każdego stanu technicznego
  • Po 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

  • Bezpłatna wycenaSkup samochodów
  • Dojazd do klienta
  • Gotówkę w 30min
  • Szybką obsługę
  • Formalności na miejscu
  • Wycenę telefoniczną
  • Codziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać

Napęd na cztery koła wbrew pozorom nie jest rozwiązaniem zarezerwowanym tylko i wyłącznie dla samochodów terenowych, czy też pojazdów o iście sportowym charakterze. Układ przeniesienia siły napędowej na obie osie trafia praktycznie do wszystkich segmentów na rynku. Niekiedy 4x4 pojawiał się nawet w typowo miejskich samochodach (Subaru Justy). Przed podjęciem ostatecznej decyzji o kupnie auta z takim systemem, warto dowiedzieć się czegoś więcej o zastosowanym w nim rozwiązaniu, a także wszelkich zaletach i wadach z nim związanych.

Obecnie, w zależności od segmentu i klasy, na rynku dostępne są trzy rodzaje przeniesienia siły napędowej – każda z nich charakteryzuje się czym innym, oferując odmienną charakterystykę i sposób funkcjonowania, przydatność oraz wytrzymałość. Warto również zdać sobie sprawę z tego, że 4x4 nie zawsze wpływa na wyższe zużycie paliwa.
Na samym początku skierujmy nasze poszukiwania w stronę najtrwalszego zdaniem wielu specjalistów rozwiązania – trafiającego obecnie głównie do samochodów terenowych i coraz popularniejszych ostatnio pickupów. Mowa tutaj o napędzie na cztery koła dołączanym ręcznie przez kierowcę. W tym przypadku to my sami decydujemy, kiedy chcemy korzystać z mocy przekazywanej na wszystkie koła. W zdecydowanej większości pickupów ów napęd działa w taki sam sposób. Standardowo napęd przekazywany jest na tylną oś (często wyposażoną w sztywny most napędowy), dopiero po wciśnięciu przycisku lub przestawieniu stosownego wybieraka, kierowca może uruchomić napęd także przedniej osi.

W zależności od modelu samochodu, przednia oś może być wyposażona w mechanizm różnicowy – jeśli jego nie ma, nie powinniśmy takowym samochodem poruszać się po utwardzonych drogach z załączonym napędem 4x4. Często producent zaleca w przypadku tego napędu dołączanie przedniej osi wyłącznie po zatrzymaniu pojazdu. Ręcznie ustawiany napęd na cztery koła jest niezwykle wytrzymałą konstrukcją, zdolną bez zająknięcia znosić bardzo wymagającą terenową eksploatację. Niestety, decydując się na uruchomienie także przedniego napędu, musimy liczyć się ze wzrostem spalania nawet o 2-3 litry na 100 km.

Usterki aut

Skup samochodówSkup samochodówAlternatora
Skup samochodówAkumulatora
Skup samochodówZawieszenia
Skup samochodówElektryczne
Skup samochodówChłodzenia
Skup samochodów...i inne usterki

Dowiedz się jak naprawić

Kupimy każdy samochód