Jakie auta skupujemy

  • Skup samochodówOsobowe
  • Dostawcze
  • Uszkodzone
  • Bez przeglądu, OC
  • Dowolnej marki i modelu
  • Każdego stanu technicznego
  • Po 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

  • Bezpłatna wycenaSkup samochodów
  • Dojazd do klienta
  • Gotówkę w 30min
  • Szybką obsługę
  • Formalności na miejscu
  • Wycenę telefoniczną
  • Codziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać


Gdy ekologia miesza się z ekonomią

Zdążyliśmy już przywyknąć do tego, że w dzisiejszych czasach samochody muszą być nie tylko praktyczne, szybkie i wygodne, ale też oszczędne i ekologiczne. Normy emisji spalin są już dziś niemal niemożliwe do spełnienia dla silników spalania wewnętrznego (co zresztą wyraźnie ukazała afera z udziałem koncernu Volkswagen AG). Aby je spełnić, producenci stosują szereg rozwiązań, które zmniejszają wprawdzie ilość szkodliwych substancji emitowanych przez auta, ale jednocześnie odbijają się negatywnie na trwałości. Czynią to zresztą chętnie, gdyż wpisuje się to w ich politykę, polegającą na zachęcaniu klientów do częstszej zmiany auta na nowsze.

Jednym z bardziej rozpowszechnionych zjawisk we współczesnej motoryzacji podyktowanych dbałością o środowisko jest downsizing, czyli zastępowanie większych silników mniejszymi, turbodoładowanymi. Na papierze ma to wiele zalet, ale bynajmniej nie należy do nich trwałość.

Potwierdzają to opinie ekspertów. - Współczesne jednostki napędowe w autach są bardziej wysilone niż chociażby w latach 90, zarówno diesle, jak i silniki benzynowe. 3-litrowy silnik Diesla w Mercedesie W124 z lat 90’ miał moc ok. 100KM, zaś jego współczesny odpowiednik o tej samej pojemności osiąga moc ponad 250KM, a przecież silniki zbudowane są z tych samych materiałów – mówi Krzysztof Horowski, ekspert z firmy WymienSilnik.pl, zajmującej się dokonywaniem napraw głównych i wymian kompletnych jednostek napędowych. - Układy paliwowe, doładowania silnika, skomplikowane mechanizmy rozrządu a także układy ograniczające emisję spalin sprawiają, że silniki stają się mocniejsze, oszczędniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska, ale niewątpliwie tracą przez to na wytrzymałości – dodaje.

- Przykładem z ostatnich lat może być np. zastosowanie zbyt cienkich pierścieni olejowych w silnikach TFSI i TSI w grupie VAG. Miało to zmniejszyć emisję spalin, ale okazało się, że po kilkudziesięciu tys. km silniki te zaczynały nadmiernie zużywać olej. W rezultacie emisja była kilkukrotnie wyższa od katalogowej – wyjaśnia Horowski. Jak nietrudno się domyślić, zużycie oleju w wielu przypadkach doprowadzało do zatarcia silnika. Oprócz tego jest jeszcze całe mnóstwo przykładów działań producentów, które prowadziły do obniżenia trwałości samochodów – mówi nasz ekspert.

Usterki aut

Skup samochodówSkup samochodówAlternatora
Skup samochodówAkumulatora
Skup samochodówZawieszenia
Skup samochodówElektryczne
Skup samochodówChłodzenia
Skup samochodów...i inne usterki

Dowiedz się jak naprawić

Kupimy każdy samochód