Jakie auta skupujemy

  • Skup samochodówOsobowe
  • Dostawcze
  • Uszkodzone
  • Bez przeglądu, OC
  • Dowolnej marki i modelu
  • Każdego stanu technicznego
  • Po 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

  • Bezpłatna wycenaSkup samochodów
  • Dojazd do klienta
  • Gotówkę w 30min
  • Szybką obsługę
  • Formalności na miejscu
  • Wycenę telefoniczną
  • Codziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać


Jedno jest pewne, letnie ogumienie zupełnie nie nadaje się do jazdy po śniegu. W przywołanym wcześniej teście konkurencję polegającą na przyspieszeniu w warunkach zimowych od 0 do 30 km/h przegrały z kretesem. Na wykonanie zadania potrzebowały one dystansu 46,5 metra, podczas gdy oponom zimowym wystarczyło 17,6 m. Podobne rezultaty przyniosła kolejna próba, polegająca na zatrzymaniu się na śniegu z prędkości 50 km/h. Samochód wyposażony w letnie ogumienie stanął po 63,7 m, a na zimowych po 26,9 metra.

Kto już może sobie pozwolić na założenie letnich opon? Przede wszystkim mieszkańcy tych terenów, które raczej nie są już narażone na choćby epizodyczny powrót zimy. Warto więc sięgnąć nie tylko do aktualnych prognoz pogody, ale i statystyk. Jak wyliczył Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej, zima 2014/2015 szczególnie łagodna była dla mieszkańców Wrocławia, gdzie maksymalna wysokość pokrywy śnieżnej wyniosła 2 cm, a najdłuższy czas jej nieprzerwanego występowania 3 dni. Podobne wyniki odnotowano w Kaliszu i Poznaniu, a niewiele więcej kłopotów z odśnieżaniem zanotowali mieszkańcy centrum kraju i wybrzeża. Na przeciwległym do Wrocławia biegunie mieliśmy Zakopane, w którym maksymalna wysokość pokrywy wyniosła 51 cm, a czas nieprzerwanego jej zalegania 36 dni. Podobnie było w Mikołajkach - odpowiednio 20 cm i 33 dni, Katowicach - 21 cm i 27 dni, Suwałkach - 18 cm i 35 dni, czy w Krakowie - 13 cm i 20 dni.

Nawet jeśli wciąż musimy obawiać się opadów śniegu, warto już teraz zainteresować się letnim ogumieniem. Jeśli posiadamy już taki komplet, warto sprawdzić jego stan. Uwagę zwracamy na mechaniczne uszkodzenia opon i wysokość bieżnika. Choć prawo pozwala na jazdę przy jego wysokości nie niższej niż 1,6 mm, to jeśli zależy nam na bezpieczeństwie, warto rozejrzeć się za nowym kompletem już wtedy, gdy wysokość „klocków” spada poniżej 2,5 mm.

Przystępując do wyboru konkretnego modelu, warto zapoznać się z wynikami testów ogumienia przeprowadzonych przez niezależne organizacje. Trzeba jednak pamiętać, że w takich porównaniach bierze zwykle udział kilkanaście modeli opon. Nie można więc uważać, że są to kompletne analizy oferty rynkowej. W przypadku letnich opon wymierną pomocą podczas wyboru może być lektura nalepek informacyjnych na produktach. Znajdziemy tam dane dotyczące efektywności paliwowej i przyczepności danego modelu na mokrej nawierzchni, a także hałasu, jaki ogumienie generuje. Szczególnie interesujące mogą okazać się nowości rynkowe. Jeśli cenimy innowacyjność, to w przypadku takich produktów mamy największą szansę na korzystanie z najświeższych rozwiązań.

Usterki aut

Skup samochodówSkup samochodówAlternatora
Skup samochodówAkumulatora
Skup samochodówZawieszenia
Skup samochodówElektryczne
Skup samochodówChłodzenia
Skup samochodów...i inne usterki

Dowiedz się jak naprawić

Kupimy każdy samochód