Strona 2 z 2
- "Shim" (po polsku: podkładka) – metalowy element pokryty dwustronnie specjalną warstwą ochronną, która tłumi drgania i zapobiega piszczeniu przez cały okres eksploatacji klocków. W produktach słabszej jakości stosuje się powszechnie zamiennik w postaci tańszej i gorszej jakości warstwy z masy polimerowej. Ma to niestety bezpośredni wpływ na komfort użytkowania.
- Materiał cierny – podstawowy element klocków hamulcowych. Skład mieszanki jest najpilniej strzeżoną tajemnicą każdego producenta. Coraz częściej do produkcji wykorzystuje się ekologiczne materiały cierne, pozbawione metali ciężkich i niebezpiecznych włókien, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie ilości oraz inwazyjności wydzielanego pyłu.
- Międzywarstwa – doskonały izolator termiczny o grubości około 2 mm, który zabezpiecza zacisk hamulcowy przed przegrzaniem. W rezultacie hamulce funkcjonują znacznie lepiej. Co więcej, tłumi ona również znaczną część drgań powstających w układzie hamulcowym. Brak międzywarstwy powoduje najczęściej oderwanie materiału ciernego od blachy nośnej.
- Klej – łącznik pomiędzy płytką nośną a międzywarstwą. Najlepiej, gdy oparty jest na dyspersji wodnej (rodzaj procesu chemicznego), bez dodatków rozpuszczalników organicznych.
źródło: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Tajemnice-klockow-hamulcowych-jak-to-zrobiono,wid,18258920,wiadomosc.html?ticaid=116d32
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec