Jakie auta skupujemy

  • Skup samochodówOsobowe
  • Dostawcze
  • Uszkodzone
  • Bez przeglądu, OC
  • Dowolnej marki i modelu
  • Każdego stanu technicznego
  • Po 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

  • Bezpłatna wycenaSkup samochodów
  • Dojazd do klienta
  • Gotówkę w 30min
  • Szybką obsługę
  • Formalności na miejscu
  • Wycenę telefoniczną
  • Codziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać


Również turbosprężarki są obecnie bardzo popularne. Jeśli nasz silnik jest w nią wyposażony to tędy może ubywać oleju z silnika. Użytkownicy aut wyposażonych w „turbo” zeznają, że zużycie oleju na poziomie 200500ml na 1000km nie jest czymś niepokojącym. Wiele zależy od konstrukcji turbosprężarki i stylu jazdy. Niektóre auta przy delikatnej jeździe spożywają olej, a inne dopiero jeśli je mocno przyciśniemy. Wpływ na zużycie ma też konstrukcja „turbo”. Coraz częściej możemy spotkać w aucie zespoły turbosprężarki chłodzone cieczą i wyposażone we własną, elektryczną pompę cieczy. Wszystko to po to, żebyśmy jej nie „usmażyli” po forsownej jeździe. Jednak jeśli nie ma ona szans porządnie się rozgrzać to niestety  przez uszczelnienia labiryntowe wydostaje się olej. Nie można tego rozpatrywać w kategoriach usterki czy wady fabrycznej. Tak po prostu musi być jeśli chcemy, żeby turbosprężarka była bezpieczna w szerokim zakresie obciążeń i temperatur.

Kiedy zużycie oleju staje się niebezpiecznie duże? W nowoczesnych autach można zgodnie z instrukcją przyjąć,  że po przekroczeniu 1 l/1000km. Ja mam swój sposób. Dopóki silnik jest w stanie ten olej przepalić bez pozostawienia nagaru na świecach to jeszcze jest to akceptowalne. Czyli po wykręceniu świec sprawdzamy czy ma ona kolor kawy z mlekiem. Jeśli ma to możemy spać spokojnie.

Kiedy możemy się niepokoić, że coś jest nie tak? Kiedy odczujemy spadki mocy i nagle wzrośnie zużycie oleju. Jeśli wasze auto przez 100 000km zużywa cały czas takie same ilości oleju to nie trzeba się tym przejmować. Po prostu ten typ tak ma. Oczywiście komuś to może wyjątkowo przeszkadzać. Sam kiedyś sprzedałem auto, bo denerwowała mnie konieczność dolania litra na 10000km. Oczywiście było to działanie bez sensu, ale wtedy miałem niewielkie doświadczenie i byłem lekko spłoszony sytuacją.

Jak z tym walczyć? Jeśli silnik jest zużyty to odpowiedź jest tylko jedna. Wymiana auta, silnika lub remont. Czy to ma sens? Zawsze trzeba wszystko rzetelnie policzyć. Jeśli ten typ tak ma to albo trzeba się z tym pogodzić albo auto sprzedać. Drobne usterki zawsze warto naprawiać.

Możliwości zmniejszenia ilości spalanego oleju (i co za tym idzie — dolewek) powinniśmy upatrywać wyłącznie w zaleceniach producenta silnika. Jeśli eksploatujemy auto np. na oleju w lepkości SAE 5W30, a producent dopuszcza wyższe lepkości to możemy zastosować taki olej. Istnieje kilka silników, które mają bardzo szerokie dopuszczenia stosowanych lepkości np. silnik 1.8 Turbo z grupy VW/Audi. W tym silniku zalecanym olejem jest 5W30, ale dopuszczone są oleje wyższej lepkości. Najwyższą lepkością dopuszczoną jest SAE 10W60. Po zastosowaniu takiego oleju należy spodziewać się znacznego obniżenia ilości spalanego oleju. Częstym wymaganiem obecnie produkowanych silników są znacznie mniejsze różnice w stosowanych lepkościach. Jeśli producent zaleca jedynie lepkość 5W30 lub dwie 5W30 i 5W40 to jesteśmy zmuszeni stosować oleje z zamieszczonych w wymaganiach i tutaj jedynie naprawa główna silnika zmniejszy ilość koniecznych dolewek oleju silnikowego.

Usterki aut

Skup samochodówSkup samochodówAlternatora
Skup samochodówAkumulatora
Skup samochodówZawieszenia
Skup samochodówElektryczne
Skup samochodówChłodzenia
Skup samochodów...i inne usterki

Dowiedz się jak naprawić

Kupimy każdy samochód