Jakie auta skupujemy

  • Skup samochodówOsobowe
  • Dostawcze
  • Uszkodzone
  • Bez przeglądu, OC
  • Dowolnej marki i modelu
  • Każdego stanu technicznego
  • Po 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

  • Bezpłatna wycenaSkup samochodów
  • Dojazd do klienta
  • Gotówkę w 30min
  • Szybką obsługę
  • Formalności na miejscu
  • Wycenę telefoniczną
  • Codziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać

Dzięki odpowiedniej jakości i ilości płynów samochód dobrze jeździ, hamuje, chłodzi się i nagrzewa. To właśnie dla sprawnego działania pojazdu, kierowca powinien regularnie sprawdzać stan oleju silnikowego, płynu hamulcowego, płynu chłodniczego a także płynu do spryskiwaczy i czynnika chłodniczego w klimatyzacji.

Olej silnikowy – wybierając olej zawsze powinniśmy stosować taki, który zalecany jest przez producenta w instrukcji obsługi pojazdu. W nowoczesnych silnikach stosowany jest olej typu long life, którego stosowanie wydłuża jazdę bez konieczności wymiany oleju do 30 000 km lub raz na 2 lata. Należy pamiętać, że silnik może „brać” olej, dlatego należy regularnie sprawdzać jego poziom. Jeśli zauważymy, że jego poziom się obniżył, należy go uzupełnić.

Na dolewki stosujemy ten sam olej, który znajduje się w silniku, a jeśli takiego nie mamy, powinniśmy zastosować olej o takich samych parametrach. Poziom oleju sprawdzamy bagnetem olejowym. Pomiaru powinniśmy dokonywać na wyłączonym, ale rozgrzanym silniku, najlepiej po odczekaniu 10-20 minut, by olej spłynął. Przed użyciem bagnetu powinniśmy go przetrzeć, aby na czystym było wyraźnie widać stan oleju. Ślad oleju pozostawiony na bagnecie powinien znajdować się pomiędzy wartościami minimalną a maksymalną.

Płyn hamulcowy – podobnie jak w przypadku oleju silnikowego, to właśnie z instrukcji powinniśmy dowiedzieć się, jaki rodzaj płynu hamulcowego przewidziany jest dla naszego samochodu. Przynajmniej raz na dwa lata powinniśmy go wymienić albo przynajmniej sprawdzić jego właściwości i na tej podstawie podjąć decyzję o wymianie. Dlaczego?

- Cechą płynu hamulcowego jest jego higroskopijność. Oznacza to, że absorbuje wodę z powietrza, a im więcej wody w płynie, tym gorsze właściwości płynu. Szacuje się, że 1% wody obniża skuteczność hamowania o 15%. W przypadku gwałtownego hamowania może dojść do wrzenia płynu hamulcowego w układzie hamulcowym, a pęcherzyki pary zablokują przekazywanie ciśnienia z pompy hamulcowej na koła, uniemożliwiając tym samym skuteczne hamowanie.

Usterki aut

Skup samochodówSkup samochodówAlternatora
Skup samochodówAkumulatora
Skup samochodówZawieszenia
Skup samochodówElektryczne
Skup samochodówChłodzenia
Skup samochodów...i inne usterki

Dowiedz się jak naprawić

Kupimy każdy samochód