Jakie auta skupujemy

  • Skup samochodówOsobowe
  • Dostawcze
  • Uszkodzone
  • Bez przeglądu, OC
  • Dowolnej marki i modelu
  • Każdego stanu technicznego
  • Po 1992 roku produkcji

Sprawdź!

Najlepsze ceny

  • Bezpłatna wycenaSkup samochodów
  • Dojazd do klienta
  • Gotówkę w 30min
  • Szybką obsługę
  • Formalności na miejscu
  • Wycenę telefoniczną
  • Codziennie od 7:00 do 20:00

Możesz nam zaufać

Tarcze hamulcowe i klocki hamulcowe pełnią niezwykle ważną funkcję w układzie hamulcowym. To dzięki nim możliwe jest zmniejszenie prędkości i całkowite zatrzymanie samochodu w odpowiednim miejscu. Niestety, czasami po wymianie tarcz i klocków zdarzają się problemy.

W odpowiednio eksploatowanym samochodzie dobre tarcze hamulcowe powinny wytrzymać 120 tys. km przebiegu. Dobre klocki hamulcowe mogą wytrzymać 60-70 tys. km, a produkty niższej jakości – około 30-40 tys. km przebiegu. Poza samą wymianą tarcz i klocków kierowca musi też pamiętać o tym, aby wymieniać płyn hamulcowy co dwa lata, a także kontrolować stan zacisków hamulcowych oraz elastycznych, gumowych przewodów hamulcowych.

W przypadku tarcz i klocków hamulcowych bardzo wiele zależy od sposobu eksploatacji auta. Sportowa jazda, wjeżdżanie z rozgrzanymi hamulcami w kałuże, korzystanie z pojazdu przede wszystkim w mieście, gdzie ciągle się hamuje, jazda autem w górach – to wszystko ma wpływ na przyspieszone zużycie tarcz oraz klocków hamulcowych. Wszystkie elementy układu hamulcowego w razie awarii wymienia się na nowe, dobrane zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Nowe tarcze hamulcowe w dobrej cenie, nowe klocki hamulcowe, płyn hamulcowy, a także elastyczne gumowe przewody hamulcowe – to wszystko można kupić w atrakcyjnych cenach na aukcjach internetowych. Regeneracja bywa opłacalna jedynie w przypadku pompy hamulcowej, ale obecnie można znaleźć nowe pompy hamulcowe w bardzo atrakcyjnych cenach.

Jak działa hamowanie w praktyce? Jak wygląda współpraca pomiędzy tarczą a klockiem?

Po naciśnięciu pedału hamulca tłok pompy hamulcowej pompuje płyn hamulcowy. Jego ciśnienie jest zwiększane przez podciśnieniowe układy wspomagania. Płyn porusza się w sztywnych, a potem w elastycznych przewodach hamulcowych i dochodzi do zacisków hamulcowych. Tutaj jego nacisk powoduje wypchnięcie tłoczków hamulcowych. Dociskają one klocki do tarczy hamulcowej. Okładzina cierna klocka trze o powierzchnię roboczą tarczy. Tarcie, zależne od siły nacisku, powoduje zmniejszenie prędkości albo całkowite zatrzymanie samochodu. Dodatkowo w czasie hamowania wytwarza się ciepło na skutek tarcia.

Usterki aut

Skup samochodówSkup samochodówAlternatora
Skup samochodówAkumulatora
Skup samochodówZawieszenia
Skup samochodówElektryczne
Skup samochodówChłodzenia
Skup samochodów...i inne usterki

Dowiedz się jak naprawić

Kupimy każdy samochód